WIELDRECHT - HEINENOORD : 2 – 6 RUST : 0 – 3.

HEINENOORD WINT OVERTUIGEND TWEEDE WEDSTRIJD OM DE K.N.V.B. – DISTRICTSBEKER TEGEN WIELDRECHT
TOINE V.D. BERG VERBREEKT RECORD VAN SANDER V.D. POLS.
Met 327 wedstrijden voor ons Vlaggenschip verbeterde aanvoerder Toine v.d. Berg het record, wat op naam stond van Sander v.d. Pols.
Bij de e.v. thuiswedstrijd zal hier op gepaste wijze aandacht aan worden besteed.
De wedstrijd tegen de ploeg van trainer Pip Pruymboom was amper 40 seconden oud, toen Remco Buist op een steekpass van Arto Dielhof beheerst met een lob de verbouwereerde doelman Marnix van Vuuren verraste en de 0 – 1 op het scorebord bracht.
Een enorme opsteker zo vroeg in de wedstrijd met als gevolg een enorme gretigheid om de score meteen maar op te voeren.
De pass va Arto Dielhof was iets te hard voor Noel Goossens bij de volgende aanval, terwijl even later Sander de Heus er op rechts van door ging en zijn voorzet op maat door Ramon Salaz werd ingeschoten, echter de Wieldrechtse sluitpost stond op de juiste plaats.

Op links had Ard Nagtegaal zijn handen vol aan de snelle Toby Fasanya, die twee tegenstanders passeerde of ze er niet stonden maar uiteindelijk te lang door ging en op de derde strandde.
Aan de andere kant bezorgde Mark van Agteren met zijn snelheid handen vol werk aan Martijn Terlouw, maar dan was Dillan Heijnen er op tijd bij om het gevaar te bezweren.
Er waren inmiddels 20 minuten verstreken toen een uitstekende aanval werd beloond met een doelpunt.
Noel Goossens gaf dit keer een voorzet op Sander de Heus, die de meegekomen Remco Buist bediende en hij bekwaam met zijn tweede Marnix van Vuuren het nakijken gaf. 0 – 2.
Het antwoord kwam wederom van Mark van Agteren, echter dit keer was Martijn Terlouw met een uitstekende ingreep hem de baas, ten koste van een hoekschop.
Uit deze corner schoot Justin Blaauw keihard in, terwijl hij via een medespeler de bal van richting zag veranderen en Dillan Heijnen met een geweldige katachtige reactie zijn doel schoon wist te houden.
Na een half uur spelen ging de ongrijpbare en snelle TobI Fasanya er op links van door en zijn voorzet op Sander de Heus, die meteen uithaalde, zag zijn pegel op de paal belanden.
De mannen van coach Joop Hiele gingen vervolgens door met aanvallen en soms moest Toby Fasanya met handen en voeten worden tegen gehouden.
In de 37e minuut zag Arto Dielhof op het juiste moment Noel Goossens gaan en zijn steekpass werd door hem keurig afgerond en dat betekende 0 – 3.
Dit was tevens de ruststand.
In het tweede bedrijf kwam Dejan de Feiter in de ploeg voor TobI Fasanya.
Wieldrecht kwam fel uit de startblokken om iets aan de stand te veranderen.
In eerste instantie strandde dit keer Mark van Agteren op de overal aanwezige Ramon Salaz.
Toen even later Dillan Heijnen een gladde vangbal knullig uit zijn handen liet vallen was Chakib Lechheb er als de kippen bij om het laatste tikkie te geven en dat betekende 1 – 3.
In de 60e minuut kwam een pass van Garrick Naarden in de voeten van Dejan de Feiter, die zich geen moment bedacht, uithaalde en Marnix van Vuuren het nakijken gaf. 1 – 4.
Toen Remco Buist op een gegeven moment, bij de zoveelste aanval net voor de zestien onderuit werd gehaald, wilde hij zelf de vrije trap nemen.
Natuurlijk, hij ging voor de hattrick.
Jammer Rem, hij ging zo hard en zo ver over zodat ze de bal nu nog aan het zoeken zijn.
Nadat Dejan de Feiter in de 67e minuut zijn schot op aangeven van Remco Buist in de handen van de Wieldrechtse sluitpost zag belanden, kreeg Sander de Heus door keihard werken de bal nog net voor de achterlijn voor het doel en rondde Ramon Salaz met een schitterend doelpunt deze aktie af. 1 – 5.
Er zat een zevenklapper in en nummer 6 werd door Noel Goossen binnen geschoten na een fraaie aanval met voorzet van Dejan de Feiter. 1 – 6.
De thuisploeg deed er alles aan om een beter resultaat neer te zetten en dat lukte in de slotfase, toen de bal van de borst van Ramon Salaz voor de voeten van Mark van Agteren terecht kwam en had hij zijn verdiende doelpunt en tevens de eindstend op 2 – 6 bepaalde.
Vooral voor de supporters van de Noord een heerlijke wedstrijd, die uitstekend werd geleid door scheidsrechter Jan Tempelaar uit Dordrecht.
a.s. zaterdag volgt de derde en laatste bekerwedstrijd van deze poule tegen Bruse Boys in Bruinisse. Aanvang : 14.30 uur.
OPSTELLING.
Dillan Heijnen – Martijn Terlouw – Dogukan Kulup – Ramon Salaz – Toine v.d. Berg -
Sander de Heus –( Leshwan Lisse ) Noel Goossens – Garrick Naarden – Tobi Fasanya – ( Dejan de Feiter ) - Remco Buist – ( Leon Steketee ) -Arto Dielhof.

keukenmaxx