ANTIBARBARI - HEINENOORD : 1 – 3 RUST: 0 – 1.

HEINENOORD DOOR NAAR DE VOLGENDE RONDE
VAN DE K.N.V.B. – DISTRICTSBEKER.
Tegenover de van Ghent kazerne aan de Kralingse Zoom te Rotterdam liggen de velden van de studentenvereniging Barbari, uitkomend in de TWEEDE klas zondag.
In een koud hokje, wat deel uit maakt van een sober gebouwtje, waarin zich ook de kantine bevindt, werden we welkom geheten door enthousiaste Iris, voorzitter van het bestuur wat nog uit 7 andere medestudenten bestaat.
De vereniging bestaat uit 21 teams, 16 mannen en 5 vrouwen.
Door kleine pijntjes en/of andere redenen van afwezigheid,

moest coach Ralph Kalkman op 4 plaatsen zijn team wijzigen.
Zo ontbraken Jordey van Dam – Remco Buist – Marvin Strik en Richard Stolte en moest ook pal voor de wedstrijd Nick Jonkman afhaken en werd vervangen door Martijn Terlouw.
Scheidsrechter was Ron Wolf uit Berkel en Rodenrijs, die na de warming up klaagde over de kuit.
Hij wist niet of hij het de gehele wedstrijd vol zou houden, maar was gerust gesteld, toen hij vernam, dat er een eventuele vervanger aanwezig was.
Later bleek dat onze eigen Jaq Kleinkramer te zijn, maar zich niet hoefde omkleden.
Zo kon dan toch om exact 14.30 uur de wedstrijd beginnen.
Omdat het inmiddels was gaan regenen was het veld spek glad en schoten de meeste ballen door.
Na 10 minuten kreeg Nick Vervoort zijn eerste schot te verwerken uit een poging van Adriaan Bosman.
Het eerste schot van Heinenoord was van Sander de Heus op aangeven van Mitch Fransen.
Na een voorzet van Leon Steketee werd de kopbal van Andrew van Tiggelen door doelman Riley Basoski ( broer van onze Richie ) tot corner verwerkt, waaruit Mitch Fransen hard uithaalde en de Rotterdamse sluitpost de bal maar net over de lat kon tikken.
Uit deze corner kopte Martijn Terlouw de bal rakelings langs de paal.
Er volgde een periode, dat de gasten veelvuldig op de helft van Heinenoord kwamen zonder echt gevaarlijk te worden en als dat al gebeurde waren Anthal en Toine v.d. Berg – Ramon Salas en Andy Bouterse er op tijd bij om in te grijpen.
Op slag van rust kwam er een fraaie Heinenoordse aanval, die begon bij Leon Steketee op Richie Basoski vervolgens naar Mitch Fransen die op maat een voorzet afleverde en door Andrew van Tiggelen keurig werd afgerond 0 – 1.
Na 6 minuten in het tweede bedrijf verdubbelde Leon Steketee de score door een schitterend genomen vrij trap in de uiterste hoek waar Riley Basoski geen antwoord op had en dat betekende 0 – 2.
De mannen van coach Hans Harmans wilden terug komen via Nikita Pavlov, echter aanvoerder Toine v.d. Berg was er op tijd bij om in te grijpen.
Daarna kwam er een dot van een kans voor Richie Basoski, die het echter sneu vond om zijn broer te passeren en gunde het Andrew van Tiggelen, die scoorde maar scheidsrecher Ron Wolf zag er buitenspel in en keurde de treffer af.
In de 62e minuut een buitenspel situatie waaruit William Kiers scoorde en dit doelpunt wel werd goed gekeurd en zodoende de 1-2 op het scorebord kwam.
In de 65e minuut kwam Antibarbari goed weg toen uit een schitterend genomen vrije trap van Mitch Fransen de “” broer van “”de bal niet onder controle kon krijgen en was het Joost Bruijsten die redding bracht.
Met nog 20 minuten te gaan maakte Sander de Heus plaats voor Tomas van Riet en 10 minuten later kwam ook Wessel Schouwink binnen de lijnen voor Richie Basoski.
In de slotfase bepaalde Tomas van Riet de eindstand op 1-3 door een heel merkwaardig doelpunt, geen schot, geen voorzet maar een soort lob, trouwens wat doet het er toe.
Al met al een nuttige en verdiende overwinning
DE NOORD bekert verder en dat was de bedoeling.
Er volgen nu twee thuiswedstrijden te beginnen a.s. zaterdag tegen Rijsoord.
Aanvang 14.30 uur.
Opstelling.
Nick Vervoort – Anthal v.d. Berg – Andrew van Tiggelen – Andy Bouterse – Ramon Salas -
Toine v.d. Berg – Mitch Fransen – Nick Jonkman ( Martijn Terlouw ) – Richie Basoski -
( 80. Wessel Schouwink ) – Sander de Heus ( 70. Tomas van Riet ) Leon Steketee.

keukenmaxx